Pozvánky

Robert Šlachta v pořadu W.Plcha

V klubu kavárny,,U Žambocha" v Králově Poli, Palackého tř.114, zastávka tramvaje Semilasso, probíhá jednou měsíčně ve čtvrtek od 17 hodin  pořad „Waldemar Plch představuje brněnské osobnosti." V návaznosti na nařízení vlády přistoupili pořadatelé v listopadu na pokračování pořadu bez účasti diváků. Každý pořad můžete sledovat, pokud nedojde k rozvolnění, na facebooku:

https://www.unieneslbrno.cz/facebook/        nebo    na YouTube                                https://www.unieneslbrno.cz/youtube/         

Robert Šlachta facebook 5.11.2020  

V roce 2016 jsem odešel od policie. Proč? Kvůli šílené reformě, která měla za cíl zabít jakékoliv protikorupční vyšetřování v Česku. Zločiny mocných jsme neměli už nikdy odhalit. ČSSD na čele s Chovancem tehdy spojila dva policejní útvary v jeden. Náš Útvar pro odhalování organizovaného zločinu a ÚOKFK. Celé to sfoukli za měsíc. Jako vzor pro tuhle „reformu" nám dávali Slovensko a jejich NAKU. Víte, kdo byl tehdy policejním prezidentem na Slovensku, pod kterého spadala i NAKA? Tibor Gašpar. A stejného Tibora Gašpara pak měl za poradce ministr vnitra Jan Hamáček.Já vím, že je to už moc jmen a informací ale teď přichází to nejdůležitější. Tibora Gašpara dneska zadržela slovenská policie. Tak co, myslíte, že jim tu jejich pohádku o „zefektivnění" policejního sboru ještě někdo věří?

Po 30 letech služby u policie a celní správy jsem napsal s Pepou Klímou knížku „Třicet let pod přísahou" o všem, o čem jsem předtím nemohl mluvit.

Kavárna „U Žambocha" je specifická tím, že se zde můžete seznámit se světem Neslyšících. Personál kavárny tvoří výhradně lidé se sluchovým postižením. Všichni obsluhující ovládají český znakový jazyk, takže si můžete objednat ve znakovém jazyce. Současně jsou ale číšníci schopni komunikovat i mluveným slovem, odezíráním nebo písemně. Kavárna je vybavena sítí iPadů, které jsou k dispozici hostům kavárny k bezplatnému připojení na internet. Přijďte si vychutnat dobrou kávu, palačinky, domácí zákusky nebo skleničku vína či piva do krásného prostředí s klenutými stropy, ve kterém je příjemná teplota bez ohledu na roční období. Přijďte nahlédnout do světa Neslyšících a ujistit se, že tento svět má svá specifická kouzla, a že komunikační bariéry jsou spíše psychologickým, než skutečným problémem. Pokud máte sluchové problémy, přijďte si posedět do prostředí, kde tyto problémy problémem nejsou. Kde se můžete o ně podělit s těmi, kteří vám porozumí.

Na co se můžete těšit po otevření NdB:

Majitelé klíčů

Komedie „Majitelé klíčů" zaujme kompoziční precizností, již známe z rovné desítky Kunderových románů.
Obsah knihy „ Majitelé klíčů"
Absurdní drama odehrávající se za 2. světové války v době stanného práva. Děj hry se odehrává během jedné hodiny. Hlavní hrdina, sedmadvacetiletý architekt Jiří Nečas, žije poklidným životem spolu se svou ženou u jejích rodičů. Jednoho dne ho navštíví žena, která spolu s Jiřím spolupracuje v odboji a žádá Jiřího o pomoc. V tu chvíli však vstoupí do bytu domovník, který je známý svým udavačstvím. Aby nemohl domovník prozradit členku nelegální skupiny, Jiří domovníka zabije. Rázem Jiří začne zvažovat, zda má odejít, zachránit se pro odboj a tím zničit celou rodinu anebo se má obětovat a uchovat si možnost zachránit rodinu. Po dlouhém zvažování se rozhodne pro první možnost. Jiří jde za svou vizí na úkor rodiny.
Divadelní představení
Příběh Jiřího Nečase, který za protektorátu schová v bytě svého tchána dívku na útěku a zároveň v kapse svých kalhot schová klíče od tohoto bytu, to jsou spojité nádoby velkých a malých dějin, vznešených gest a přízemních pohnutek. Zároveň obraz současného světa, za jehož okny stále mašírují nacisté.
Nejen dedikace Otomaru Krejčovi, ale především vlastní čtyři předepsané scénické vize nás nenechají na pochybách, že prostor Mahenova divadla je tím, jaké si jedna z nejlépe napsaných českých her, navracející se letos díky inscenaci Martina Glasera do živého dramatického kánonu, žádá. Dramaturgie : Milan Šotek.


Nikdo
Roku 2015 byl ve Vídni objeven rukopis Horváthovy rané hry z roku 1924. Jedná se o dramatikovu juvenilii, která obsahuje v zárodku všechna jeho pozdější obsedantní témata.
Sledujeme rej jedinečných, a přece tak zaměnitelných figur, v činžovním domě, metafoře světa, kterému z prvního patra „šéfuje" chromý majitel a lichvář. Dějové linky se zdvojují a prostorem hry zní znepokojivý refrén: „Kdo za to může? Nikdo!"
Hru nazkoušela režisérka Aminata Keita. Dramaturgie :Milan Šotek.


Racek
Na venkovském sídle slavné herečky Arkadinové se chystá představení. Hru napsal její syn Treplev, hrát bude Nina Zarečná a jejich duše mají splynout v jediném uměleckém obrazu. Představení se setká s neúspěchem a mladý Treplev, který chtěl hrou získat Nininu lásku, docenění vlastních schopností i matčino uznání, přišel o všechno.
Tak začíná hra, v níž Anton Pavlovič Čechov v propletenci milostných a rodinných vztahů, vytváří obraz lidského utrpení na prahu dvacátého století. Na místě slavných činů a romantických hrdinů tu stojí bolesti moderního člověka. Poetickým jazykem a humorem chápavým a neúprosným maluje autor postavy a situace živé a až s podivem velmi dnešní.
Racek je první z velkých her ruského dramatika a spisovatele Antona Pavloviče Čechova , která ve své inscenaci z roku 1896 založila jeden ze směrů moderního divadla.
Na česká jeviště se dostává Čechov vždy v důležitých érách českého divadla. Jako první ho inscenoval zakladatel české moderní režie Jaroslav Kvapil, byl zásadní linií dramaturgie Divadla Za Branou, zakončil vrcholné období Činoherního klubu a v devadesátých letech byl výzvou postmoderním režisérům v čele s Petrem Léblem. S touto tradicí bude inscenace v Mahenově divadle spojena Štěpánem Páclem, který hrál v Léblových inscenacích, navštěvoval semináře Otomara Krejči a je žákem Jaroslava Vostrého, dramaturga Činoherního klubu, v jehož novém překladu „Racka" NdB uvádí.


Beethoven
Ke 250. výročí narození hudebního génia Ludwiga van Beethovena připraví Balet NdB ve spolupráci s Janáčkovou operou společný premiérový baletní projekt s názvem Beethoven. Důvodem uvedení původního díla nebude pouze inspirace velkým výročím, ale především umělecká přitažlivost velké a mimořádné Beethovenovy osobnosti, jeho nelehkého života i geniálního díla.
Beethoven prakticky již od mládí zažíval těžké zkoušky osudu. Byl drcen despotickým otcem a následnými zdravotními potížemi ústícími v naprostou hluchotu. Pro jiného skladatele hudby zdánlivý konec, ne tak pro Beethovena. Jeho tvorba, jejíž zrod si přes totální zdravotní handicap umíme jen stěží představit, má nesmírnou hloubku a ideovou hodnotu. Použitá hudba baletu vychází z jeho symfonií, kde osobité místo zaujímá 9. symfonie se Schillerovou Ódou na radost. K ideálům této básně nejsme totiž o nic blíže než v době zrodu této symfonie symfonií. Beethoven byl génius volající po svobodě a lidskosti a i po 250 letech je jeho hlas, uzamknutý v jeho nesmrtelném a nepřekonatelném díle, stále aktuální.
Choreografie a režie : Mário Radačovský, dirigent : Jakub Klecker.


Jak vracet vstupenky

Na základě nařízení Vlády ČR jsou od půlnoci 12. 10. 2020  uzavřena všechna divadla.
Vážení diváci,
na základě nařízení Vlády ČR jsou od půlnoci 12. 10. 2020 do půlnoci 25. 10. 2020 uzavřena všechna divadla. Představení, která Národní divadlo Brno mělo odehrát v tomto termínu, jsou zrušena bez náhrady. Vstupenky, které máte zakoupeny na tato představení, můžete vracet následujícím způsobem:
Pokud jste vstupenku koupili on-line, nemusíte nic řešit a peníze Vám budou do třiceti dnů automaticky vráceny na účet, ze kterého byly zaplaceny.
Pokud jste vstupenky koupili na Zákaznickém centru Národního divadla Brno, Dvořákova 11, máte dvě možnosti.
- Přijdete do Zákaznického centra a peníze Vám budou na místě vráceny.
- Využijete e-mailovou adresu storno@ndbrno.cz, na kterou zašlete naskenované vstupenky, nebo alespoň jejich čísla a číslo účtu, na který Vám mají být peníze vráceny. Doba vrácení je také třicet dnů.
Vstupenky zakoupené v rámci předplatného budou vyměněny za náhradní představení v sezoně 2020/21. Předplatitelé mohou kontaktovat paní Zuzanu Ivanovou na e-mailu ivanova@ndbrno.cz, nebo na telefonu 723 760 269.
Pokud se rozhodnete, že peníze za vstupenky nechcete vrátit, mohou Vám být samozřejmě vyměněny za jiné na náhradní představení.
Děkujeme, Vaše Národní divadlo Brno

(c) 2007 Saša Sandras & Don. Počet návštěv: 1872415, tato sekce: 25158. Webdesign Michal Škrabálek